Friday 28 January 2011

heartless..

Subahannallah, dugaan mu sungguh berat untuk aku minggu ni ya allah ya tuhanku..
sungguh, tidak terdaya lagi tubuh ni nak menghadapi nya..
bukan aku nak mengeluh atau mempersoalkan ujian tuhan, cuma aku pun selemah-lemah manusia.
aku ingat settle satu hal, da tapi semakin banyak yang jatuh menghenyakkan diri ini untuk rasa sungguh tertekan..
Lepas hal kelmarin yang jadi, sunnguh aku masih sabar, orang bully aku tak mengerti ape masalh aku aku masih sabar, cuma hari ini biarlah aku mengeluh, biarlah aku menangis, sungguh aku penat..
hari ini memang aku tak dapat nak terima hinaan orang, cukup la kawan-kawan,
kamu ingat senang ke aku untuk dapat anugerah dekan tu?
ingat aku goyang kaki ke? kenapa korang asyik cakap aku macam-macam? ape yang aku buat kat korang.
kenapa korang nak malukan aku wahai kawan..
walau aku x de duit sekarang, satu sen pn aku x minta kat korang, masalah aku tak cerita pun.
ape lagi yang korang nak?

aku cuba selesaikan kerja aku, urusan aku yang mak aku suro.
sebab aku tau dia perlukan duit tu.
sungguh kalu sekarang keadaan mengizinkan aku da berhenti belajar da, tolong mak aku cari duit macam dulu.
tapi tanggungjawab aku terhadap pelajaran lebih penting buat masa ini.
tapi tadi sekali lagi dugaan tuhan berat melemah kan urat saraf kepala otak aku ni..
hmm. aku jumpa PA untuk surat tu, tpi dia suro aku taip sendiri cause dia x de masa, aku pun g la kelas, pinjam lat top member dengan muka tebal cause terdesak sangat, aku tau aku x rapat langsung dgn diorang tapi keadaan memaksa.
aku buat surat tu, da siap akhirnya, lega ckit.
tpi rupa nya kelegaan itu hanya semntara, sebab aku x sempat nk copy pun surat tu.
cause kwan aku semu sibuk nak ambl movie dri lat top tu, aku nk ambl document yg hany mgmbil bebrapa saat itu tak dlayan. last2 lat top tu mati sebab bateri abis..
perasaan aku, usaha aku nak tolong mak aku musnah macam tu je..
berat kepala aku saat tu, air mata da bergenang kat tubir mata, aku tak tau nak buat ape.
nak pinjam lat top lgi srg nk type surat tu blek, member aku srg ni nk transfer movie, ape la yg bole aku buat, terduduk aku kt kerusi kelas tu menahan tangisan. sungguh perasaan aku terdera ketika ni. aku penat sangat..
lepas tu aku pn kuar kelas nak blek, aku tggl 30 min je sebelum PA aku blek.
satu lagi dugaan, bus penuh, nk tunggu lgi 20-25 min bru ada bus..
kwn aku x bole nk ambl aku.  hmmmmm..
ape lagi yang bole aku bwat, keputusan aku yang terpaksa ambil, jalan kaki dari perda ke rumah ( jarak dia cm dri giant ke rumah aku) dengan panas tengahari tadi, tak sempat nk jamah ape2, masa yang sangat suntuk, aku terus berjalan.
sepanjang perjalanan aku, memang air mata aku x berhenti2 menitis, aku penat sangat masa tu, rasa macam nk menjerit je sebab terlalu tension.
tpi memang bnyk kali aku istighfar fikir ada lgi org lgi susah dri aku supaya aku x terlalu emotional.
hmm lps 20 min aku pn sampi rumah dgn keadaan berpeluh2.
trus msuk bilik buka lat top, type surat blek..
x smepat nak minum air ape2, trus gerak ke uitm dgn jalan kaki lagi..
sampai dpn pintu bilik PA aku pukul 12.35, ketuk nye ktuk,
rupanya PA aku da blek, tak tunggu aku ataupun angkat call aku, msg aku pn dia reply dari tdi.
rupanya sangkaan aku PA aku mesti da x de betul..
memang terduduk aku kt tangga belakang hotel tu.
kaki aku da mengigil2 menahan penat, badan aku yg berpeluh, kepala aku yang da migrain sangat ni, sungguh betapa kecil nyer rasa diriku sekarang.
usaha aku semua berkecai macam tu je..

aku x berdaya da saat tu. ape yang aku nak buat sekarang is balik and nangis puas2.
aku x dpt tolong mak aku, tu da ckup buat aku tension.
dgn x de duit kt tgn, hinaan yang orang asyik lempar kat aku,
aku da tak tahan sangat..
aku sangat kecewa dengan semua yang terjadi..

No comments:

Post a Comment